VIDEOÖVNINGAR: PILATESRING

Pilatesringen från Domyos är ett tillbehör som används för toning av hela kroppen, med hjälp av våra olika videoövningar. Med dessa videoövningar, som har producerats i samarbete med träningscoacherna från Domyos Club, ökar du spänsten i din överkropp samt dina lår och stjärtmuskler, genom att jobba med att stärka musklerna, på ett mjukt sätt. Ta del av videoövningarna för att träna rätt med pilatesringen och öka spänsten i kroppen.

 

För att vara effektivt bör hela träningspasset vara i mellan 30 och 45 minuter, beroende på nivå. Dessa övningar syftar främst till att öka musklernas uthållighet, så jobba i block som låter dig träna musklerna växelvis.

 

Säkerhetsanvisningar: Se till att hålla ryggen rak och andas regelbundet och jämnt när du utför övningarna.

 

Videoövning nr 1: Träning av bröstmuskler och triceps

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: bröstmuskler, triceps

 

  • Utföra övningen: Börja stående på mattan och placera pilatesringen mellan händerna, med armarna sträckta. Pressa ihop pilatesringen med händerna och släpp sedan efter igen.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 2: Stärkning av axlar och biceps

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: axlar, biceps, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja stående på mattan, placera pilatesringen mot höger sida av bröstet, strax ovanför höften, och placera vänster hand på den andra änden av pilatesringen. Pressa ihop pilatesringen med vänster hand och släpp sedan efter igen. När du är klar med övningen utför du samma rörelse på andra sidan.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 3: Toning av låren

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: lår, abduktorer

 

  • Utföra övningen: Börja liggande på mattan, lyft benen från golvet, medan du ser till att dina ben bildar en rät vinkel, i höjd med knäna. Placera pilatesringen mellan benen, i höjd med vaderna. Pressa ihop pilatesringen med benen och släpp sedan efter igen.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 4: Stärkning av ryggen

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: axlar, kappmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja stående på mattan och placera pilatesringen mellan händerna, med armarna lyfta ovanför huvudet och något böjda. Pressa ihop pilatesringen med händerna och släpp sedan efter igen.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 5: Toning av axlarna

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: bröstmuskler, axlar

 

  • Utföra övningen: Börja stående, placera ett av skumhandtagen på pilatesringen i höjd med kappmuskeln, mellan halsen/nacken och vänster axel. Placera sedan vänster hand på det andra skumhandtaget. Pressa ihop pilatesringen med handen och släpp sedan efter igen. När du är klar med övningen utför du samma rörelse på andra sidan.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 6: Toning av bäckenet

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja liggande på mattan, med benen lyfta från golvet och sträckta uppåt. Placera pilatesringen mellan benen, i höjd med vaderna, och sträck ut armarna på golvet, med handflatan vänd mot mattan för bättre stöd. Pressa ihop pilatesringen med benen och släpp sedan efter igen.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 7: Toning av stjärtmusklerna

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: lår, stjärtmuskler, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja liggande vänd mot mattan, med huvudet vilande mot händerna och pilatesringen placerad mellan benen, i höjd med vaderna. Benen ska vara lyfta från golvet och sträckta. Pressa ihop pilatesringen med benen och släpp sedan efter igen.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 8: Träning av stjärtmusklerna

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: stjärtmuskler, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja liggande vänd mot mattan, med huvudet vilande mot underarmarna. Böj höger ben, så att en rät vinkel bildas, och placera pilatesringen mellan hälen och låret på höger sida. Pressa ihop pilatesringen med benen och släpp sedan efter igen. När du är klar med övningen utför du samma rörelse på andra sidan. Böj vänster ben och placera pilatesringen mellan vänster häl och vänster lår.

 

  • Andning: Andas in när du är i avslappnat läge och andas ut medan du pressar ihop pilatesringen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 9: Toning av armar och axlar

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 3

 

  • Muskler som får arbeta: rygg, axlar, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja liggande vänd mot mattan, placera pilatesringen mellan händerna och sträck ut armarna framåt. Lyft bröstet något och behåll den här positionen i 15 sekunder. Återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 sekunder, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
TONING RING
149,00 kr*
4.40 / 5 159 Synpunkter
    SNART SLUT
    Fitnessmatta Comfort
    349,00 kr*
    4.60 / 5 347 Synpunkter
      YOGA
      conseils-yoga-produit-pilates-ring-pourquoi-est-il-efficace

      Du har kanske redan provat på Pilatesmetoden för att få en slank och spänstig kropp. Men kände du till träning med andra Pilatestillbehör, som motståndsringen?

      YOGA
      conseils-yoga-exercice-exercices-videos-nattes-yoga

      Upptäck yogamattan från Domyos, det oumbärliga tillbehöret för dig som vill träna yoga under säkra förhållanden.

      ÖVERST PÅ SIDAN