VIDEOÖVNINGAR: GYM BALL BASE

Gym Ball Base från Domyos är ett tillbehör avsett att ge stabilitet vid träning med gymboll. Med hjälp av de olika videoövningarna, som har producerats i samarbete med träningscoacherna från Domyos Club, kan du stärka dina magmuskler, lår och stjärtmuskler, men även förbättra din balans. Ta del av videoövningarna för att träna rätt med Gym Ball Base och öka spänsten i kroppen under säkra förhållanden.

 

För att uppnå en god effektivitet bör hela träningspasset vara i mellan 30 och 45 minuter, beroende på nivå. Dessa övningar syftar främst till att öka musklernas uthållighet, så jobba i block som låter dig träna musklerna växelvis.

 

Säkerhetsanvisningar: Se till att hålla ryggen rak och andas regelbundet och jämnt när du utför övningarna.

 

Videoövning nr 1: Coreträning

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja med knäna placerade på golvet och båda underarmarna på gymbollen. Sträck benen och behåll den här positionen i 15 sekunder. Återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 sekunder, beroende på din nivå, med 15 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 2: Stjärtmuskler

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: lår, stjärtmuskler

 

  • Utföra övningen: Ställ dig vid sidan om gymbollen, med ett knä mot golvet och det andra benet sträckt. Lyft det sträckta benet och återgå sedan till utgångsläget. Utför sedan samma rörelse med det andra benet.

 

  • Andning: Andas in medan du lyfter upp benet och andas ut när du sänker ned benet till golvet igen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.
     

 

Videoövning nr 3: Avslappning

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Utföra övningen: Börja vänd mot gymbollen med fötterna placerade på golvet. Fatta tag i gymbollen, så att kroppen kröker sig runt den. Behåll den här positionen i 15 sekunder och återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 gånger 15 sekunder.

 

Videoövning nr 4: Avslappning

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på gymbollens kant, med benen böjda i rät vinkel, så att bäckenet och knäna är inriktade i linje. Rulla ut ryggen på gymbollen, så att den formas efter bollens kurva. Behåll den här positionen i 15 sekunder och återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 gånger 15 sekunder.

 

Videoövning nr 5: Coreträning

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler, lår

 

  • Utföra övningen: Börja med ryggen mot golvet, på ett avstånd som gör att du kan lägga hälarna på gymbollen och ha benen sträckta. Sträck ut benen och placera hälarna på gymbollen, medan du håller armarna längs kroppen. Lyft stjärten och återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Andas in medan du lyfter stjärten och andas ut när du återgår till utgångsläget.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 6: Coreträning

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler, axlar

 

  • Utföra övningen: Börja med knäna och händerna placerade på golvet. Placera dina båda utsträckta ben på gymbollen, med raka armar, och behåll den här positionen i 15 sekunder, varefter du återgår till utgångsläget.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 sekunder, beroende på din nivå, med 15 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 7: Balans

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Utföra övningen: Börja stående framför gymbollen. Placera knäna på gymbollen, med ryggen rak, för händerna mot varandra och behåll den här positionen i 15 sekunder. Återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 sekunder, beroende på din nivå, med 15 sekunders vila mellan varje serie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Fitnessboll L
129,00 kr*
4.10 / 5 381 Synpunkter
    Bas för Fit ball
    99,00 kr*
    3.60 / 5 80 Synpunkter
      Pump for Fit Ball
      59,00 kr*
      4.40 / 5 295 Synpunkter
        FITNESS

        Gymbollen från Domyos är ett tillbehör som används för att öka spänsten i musklerna, med hjälp av olika videoövningar som vi erbjuder. Med dessa videoövningar, som har producerats i samarbete med träningscoacherna från Domyos Club, stärker du dina magmuskler, lår och stjärtmuskler, genom att jobba med att stärka musklerna, på ett mjukt sätt. Ta del av videoövningarna för att träna rätt med gymbollen och öka spänsten i kroppen.

        (1)
        ÖVERST PÅ SIDAN