VIDEOÖVNINGAR: FIT BAND

(2)

Fit Band från Domyos är ett tillbehör som används för att öka spänsten i musklerna, med hjälp av olika videoövningar som vi erbjuder. Med dessa videoövningar, som har producerats i samarbete med träningscoacherna från Domyos Club, stärker du dina magmuskler, lår och stjärtmuskler, men även biceps, genom att jobba med att stärka musklerna, på ett mjukt sätt. Ta del av videoövningarna för att träna rätt med Fit Band och öka spänsten i kroppen.

 

För att uppnå en god effektivitet bör hela träningspasset vara i mellan 30 och 45 minuter, beroende på nivå. Dessa övningar syftar främst till att öka musklernas uthållighet, så jobba i block som låter dig träna musklerna växelvis.

 

Säkerhetsanvisningar: se till att hålla ryggen rak och andas regelbundet och jämnt när du utför övningarna.

 

Videoövning nr 1: Höftböjningar

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: lår, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja stående framför Fit Band, som i förväg har sträckts ut på golvet. Placera en fot på Fit Band och det andra benet bakåt och sträckt. Fatta tag i ändarna på Fit Band, utför en höftböjning och återgå sedan till utgångsläget. När du har slutfört övningen upprepar du den, men efter att ha låtit benen byta plats.

 

  • Andning: Andas in medan du utför höftböjningen och andas ut när du återgår till utgångsläget.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 2: Toning av lår och stjärtmuskler

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: lår, stjärt, armar

 

  • Utföra övningen: Börja med Fit Band utsträckt på golvet och placera dina fötter ovanpå det, särade med ett avstånd som är lite större än din höftbredd. Fatta tag i ändarna på Fit Band med händerna. Böj benen lätt och sträck sedan ut benen samtidigt som du lyfter först höger ben från golvet, återgår till läget med lätt böjda ben och därefter sträcker ut benen samtidigt som du lyfter vänster ben från golvet.

 

  • Andning: Andas in medan du böjer benen och andas ut när du lyfter benet från golvet.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 3: Toning av axlar och rygg

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: axlar, rygg, armar

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på mattan, med hälarna mot golvet, och placera Fit Band under fotsulorna och fatta tag i ändarna på Fit Band med händerna. Sträck sedan ut benen, men håll dem lätt böjda. För att det ska finnas intensitet i rörelsen krävs att Fit Band är sträckt när dina händer är placerad i höjd med bröstet och att du känner ett motstånd. När dina händer är i rätt position på Fit Band. drar du i det, för att flytta händerna till bröstet med ryggen rak, varefter du släpper efter igen.

 

  • Andning: Andas in medan du drar Fit Band mot bröstet och andas ut när du släpper efter igen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 4: Träning av magmuskler och lår

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler, lår

 

  • Utföra övningen: Börja liggande på mattan med benen böjda. Lyft vänster ben från golvet, placera Fit Band under fotsulan och håll kvar Fit Band med dina två händer. Flytta höger knä mot bröstet. Sträck ut vänster ben samtidigt som du lyfter upp den övre delen av bröstet. Återgå sedan till utgångsläget, med benet böjt och knäet placerat intill bröstet. När du är klar med övningen utför du samma rörelser med höger ben.

 

  • Andning: Andas in när du är i läget med knäet böjt och andas ut när du sträcker ut benet och lyfter bröstet.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 5: Toning av hela kroppen

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler, armar, lår.

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på mattan, placera Fit Band under fotsulorna och fatta tag i ändarna på Fit Band med händerna. Lägg ryggen på mattan och håll benen lätt böjda. Lyft den övre delen av bröstet och dra växelvis i Fit Band på vänster sida, samtidigt som du vrider bröstet något, och därefter höger sida. Återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Andas in när du är i läget med knäet böjt och andas ut när du sträcker ut benet och lyfter bröstet.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 6: Situps

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på mattan, placera Fit Band under fotsulorna och fatta tag i ändarna på Fit Band med händerna. Böj benen något och håll ryggen ordentligt rak. Luta ryggen något bakåt, behåll den här positionen under en kort stund och återgå sedan till utgångsläget genom att rulla ut ryggen och nacken ordentligt.

 

  • Andning: Glöm inte att andas regelbundet och jämnt under hela övningen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 7: Toning av armar och axlar

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: axlar, biceps, triceps, magmuskler, bröstmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja med Fit Band utsträckt på golvet och placera en fot på Fit Band och den andra utanför, med fötterna ihop. Fatta sedan tag i änden av Fit Band, på insidan av ditt ben, med båda händerna. Dra i Fit Band så att det placeras i höjd med ditt huvud, medan du är noga med att även lyfta armbågarna ordentligt, och återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Andas in medan du drar i Fit Band för att flytta det i höjd med ditt huvud och andas ut medan du släpper för att återgå till utgångsläget.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 8: Armhävningar

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: biceps, bröstmuskler, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja med knäna på golvet på mattan och med Fit Band placerat bakom ryggen, under armhålorna. Fatta sedan tag i ändarna på Fit Band med händerna. Ställ dig i läget för att göra armhävningar, med knäna och vaderna mot golvet. Gå ned till golvet och gå sedan upp igen.

 

  • Andning: Andas in medan du sänker bröstet mot golvet och andas ut medan du går upp igen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 9: Toning av lår och stjärtmuskler

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: lår, stjärtmuskler, magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på mattan med benen böjda, placera Fit Band runt fotlederna och gör en knut. Placera dig på sidan, med armbågen mot golvet, och använd handen för att hålla huvudet i rätt läge. Lyft benet och för sedan tillbaka det. När du har slutfört övningen upprepar du den, men på den andra sidan, så att båda benen får jobba.

 

  • Andning: Andas in medan du lyfter upp benet och andas ut när du sänker ned benet för att återgå till utgångsläget.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 10: Toning av armar, axlar och rygg

 

  • Difficulté :Svårighetsgrad: Nivå 3

 

  • Muskler som får arbeta: armar, axlar, rygg

 

  • Utföra övningen: Börja stående framför Fit Band, som i förväg har sträckts ut på golvet. Ställ en fot på Fit Band och fatta tag i änden av tillbehöret med båda händerna. Lyft armarna ovanför huvudet och håll armarna sträckta under hela rörelsen. Återgå sedan till utgångsläget.

 

  • Andning: Andas in medan du går upp och drar i Fit Band för att placera armen ovanför huvudet och andas ut när du släpper efter.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 11: Toning av hela kroppen

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 3

 

  • Muskler som får arbeta: axlar, armar, rygg, lår

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på mattan, med benen utsträckta på golvet, placera Fit Band under höger fotsula och fatta tag i ändarna på Fit Band med motsatt hand, dvs. vänsterhanden. Dra i Fit Band med vänster hand så att armbågen flyttas bakåt, samtidigt som du svänger bröstet åt vänster. När du har slutfört övningen byter du sida, placerar Fit Band under vänster fotsula, fattar tag i ändarna på Fit Band med höger hand och utför samma övning.

 

  • Andning: Andas ut medan du flyttar armbågen bakåt och drar i Fit Band och andas in när du släpper efter igen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.

 

Videoövning nr 12: Träning av lår och axlar

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 3

 

  • Muskler som får arbeta: lår, axlar, stjärtmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja liggande på sidan, med bröstet lyft från golvet och vänster armbåge mot golvet. Minska ytan på Fit Band, genom att vika det på varje sida, och fatta tag i ändarna med händerna. Lyft stjärten från golvet och dra i Fit Band så att din vänstra arm sträcks uppåt, varefter du återgår till utgångsläget. När du är klar med övningen utför du samma rörelse på andra sidan.

 

  • Andning: Andas ut medan du lyfter stjärten och sträcker armen uppåt och andas in när du släpper efter igen.

 

  • Repetitioner: 2 till 3 serier om 15 repetitioner, beroende på din nivå, med 30 sekunders vila mellan varje serie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
PILATESBAND LIGHT
39,00 kr*
4.10 / 5 630 Synpunkter
    PILATESBAND MEDIUM
    49,00 kr*
    4.10 / 5 630 Synpunkter
      PILATESBAND HÅRD
      59,00 kr*
      4.10 / 5 630 Synpunkter
        YOGA
        conseils-yoga-produit-pilates-ring-pourquoi-est-il-efficace

        Du har kanske redan provat på Pilatesmetoden för att få en slank och spänstig kropp. Men kände du till träning med andra Pilatestillbehör, som motståndsringen?

        ÖVERST PÅ SIDAN