VIDEOÖVNING: BODY POWER

(1)

Med Body Power från Domyos får du en effektiv toning av alla dina muskler. Stärk dina magmuskler, biceps, axlar och lår på djupet. Domyos erbjuder övningar på video som har producerats och kommenterats i samarbete med träningscoacherna från Domyos Club för att du ska få bästa möjliga träning ut av tillbehöret. Ta del av videoövningarna från Domyos för att träna rätt med Body Power.

 

För att uppnå en god effektivitet bör hela träningspasset vara i mellan 30 och 45 minuter, beroende på nivå. Dessa övningar syftar främst till att öka musklernas uthållighet, så jobba i block som låter dig träna musklerna växelvis.

 

Säkerhetsanvisningar:

Se till att hålla ryggen rak när du utför samtliga av övningarna. Det gör du genom att fästa blicken på en fast punkt som låter dig hålla ryggkotorna rakt. Bromsa även de återgående rörelserna under övningen för att undvika plötsliga belastningar på lederna och håll hela tiden magmusklerna spända.

 

Videoövning nr 1: Press med underarmarna

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: bröstmuskler, axlar

 

  • Utföra övningen: Placera Body Power mellan dina underarmar. Håll händerna i höjd med hakan och armbågarna i höjd med magen. Tryck ihop tillbehöret med armkraft och släpp sedan efter igen.

 

  • Andning: Andas ut när du för ihop armbågarna och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 2: Lårpress

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: lår, quadriceps

 

  • Utföra övningen: Sitt ned och placera Body Power mellan låren, så att tillbehörets mitt vänds mot golvet. Håll fötterna mot varandra och tryck ihop Body Power genom att ta i endast med låren.

 

  • Andning: Andas ut medan du pressar och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 3: Böjning i sidled

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: quadriceps

 

  • Utföra övningen: Sätt dig ned på golvet, med benen böjda rakt framför dig. Placera Body Power direkt på golvet bredvid vänster vad. Tryck med benet mot tillbehöret, släpp sedan igen och börja om från början.

 

  • Andning: Andas ut under böjningen och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 4: Stärkning av biceps

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: biceps

 

  • Utföra övningen: Placera Body Power mot höger sida av bröstet. Håll det på plats med hjälp av vänster hand. Lyft samtidigt upp den fria grenen på Body Power med höger arm innan du gradvis släpper taget igen.

 

  • Andning: Andas ut medan du böjer armen och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 4 till 6 gånger 30 sekunder i hög takt, med byte av den arm som är i rörelse för varje serie och med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 5: Stärkning av biceps

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: biceps

 

  • Utföra övningen: Sitt ned och placera Body Power vertikalt på låren. Fatta tag, med båda händerna, i den gren som inte är i kontakt med dina ben. Tryck den nedåt med hjälp av armarna.

 

  • Andning: Andas ut medan du pressar Body Power och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 6: Stärkning av de sneda bukmusklerna

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: sidomagmuskler

 

  • Utföra övningen: Placera Body Power under vänster arm, med tillbehörets mitt placerad under armhålan. Stabilisera läget med hjälp av höger hand, med vilken du griper tag i den gren som är i kontakt med bröstet. Tryck med vänster arm mot Body Power, så att din arm närmar sig din högra hand.

 

  • Andning: Andas ut medan du pressar med armen och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 7: Kontinuerlig lårpress

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2-3

 

  • Muskler som får arbeta: lår, quadriceps

 

  • Utföra övningen: Sitt ned och placera Body Power mellan låren, så att tillbehörets mitt vänds mot golvet. Sära något på fötterna. Tryck ihop Body Power genom att ta i endast med låren. Behåll den här positionen i några sekunder och släpp sedan taget.

 

  • Andning: Andas ut medan du pressar och behåller positionen och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 8: Stärkning av bröstmuskler och axlar

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 2-3

 

  • Muskler som får arbeta: bröstmuskler, axlar

 

  • Utföra övningen: Fatta bestämt tag i Body Power rakt framför dig. Tillbehörets mitt ska placeras nära bröstet. Tryck med armarna och släpp sedan igen.

 

  • Andning: Andas ut medan du pressar med armarna och andas in under den återgående rörelsen.

 

  • Repetitioner: 3 till 5 gånger 30 sekunder i hög takt, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie. 
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
Styrketräningstillbehör Body Power
49,00 kr*
4.20 / 5 257 Synpunkter
    FITNESS
    conseils-comment-affiner-sa-silhouette

    Vilken träningsform ska jag välja för att gå ned i vikt? Följ Domyos tips och råd som hjälper dig att få en slankare linje.

    (1)
    FITNESS

    Det bästa sättet att få snyggare ben är såklart genom träning. Men det finns några små saker du kan göra i vardagen som hjälper dig att nå ditt mål om de där snygga benen som du drömmer om

    (5)
    ÖVERST PÅ SIDAN