VIDEOÖVNING: ABDO GAIN

Med Abdo Gain gör du framsteg inom både intensitet och effektivitet under coreträningen. Domyos erbjuder övningar på video som har producerats och kommenterats i samarbete med träningscoacherna från Domyos Club. Träna och öka styrkan i magmusklerna på djupet. Ta del av videoövningarna från Domyos för att träna rätt med Abdo Gain.

 

För att uppnå en god effektivitet bör hela träningspasset vara i mellan 30 och 45 minuter, beroende på nivå. Dessa övningar syftar främst till att öka musklernas uthållighet, så jobba i block och växelvis.

 

Andning: Andas normalt i regelbunden takt och dra in magen så mycket som möjligt under utandningen.

 

Repetitioner: Utför varje övning mellan 3 och 5 gånger 30 eller 45 sekunder, med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Säkerhetsanvisningar:

Se till att hålla ryggen rak när du utför samtliga av övningarna. Det gör du genom att fästa blicken på en fast punkt som låter dig hålla ryggkotorna korrekt inriktade. Håll magmusklerna spända och se till att andas regelbundet och jämnt under hela den tid som övningarna varar.

 

Videoövning nr 1: Coreträning i sittande ställning

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Sätt dig på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna i fullständig kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och håll ryggen rak medan du lutar bröstet något bakåt. Behåll den här ställningen i tjugo till trettio sekunder och återgå sedan till utgångsläget.

 

Videoövning nr 2: Coreträning i sittande ställning med sträckta armar

  • Svårighetsgrad: Nivå 1

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna helt i kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt samtidigt som du sträcker ut armarna horisontellt framför dig. Behåll den här ställningen i tjugo till trettio sekunder och återgå sedan till utgångsläget.

 

Videoövning nr 3: Coreträning med böjt ben

  • Svårighetsgrad: Nivå 1-2

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna helt i kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge böjer du ditt högra ben. Högra vaden ska vara i kontakt med höger knä.

 

  • Repetitioner: 3 till 6 gånger 30 sekunder, med byte av det böjda benet för varje serie och med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 4: Coreträning med sidorotation

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: magmusklerna

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna helt i kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge böjer du ditt högra ben. Högra vaden ska vara i kontakt med vänster knä. Placera sedan händerna vid tinningarna. Utför en rotationsrörelse i sidled. Blicken ska följa med i rörelsen. Återgå sedan till utgångsläget innan du upprepar rörelsen.

 

  • Andning: Andas ut under rotationen och andas in under återgången till utgångsläget.

 

  • Repetitioner: 3 till 6 gånger 30 sekunder, med byte av sida för varje serie och med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 5: Coreträning med ett ben lyft

  • Svårighetsgrad: Nivå 2

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna helt i kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge sträcker du ut höger ben horisontellt tills foten är i höjd med hakan.

 

  • Repetitioner: 3 till 6 gånger 30 sekunder, med byte av ben för varje serie och med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 6: Coreträning med benen lyfta

  • Svårighetsgrad: Nivå 2-3

 

  • Muskler som får arbeta: midjemuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna i fullständig kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge drar du upp benen, som du håller böjda, tills knäna kommer i höjd med bröstet. Behåll den här positionen med minsta möjliga rörelse.

 

Videoövning nr 7: Coreträning med armarna sträckta och benen lyfta

  • Svårighetsgrad: Nivå 2-3

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna i fullständig kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge drar du upp benen, som du håller böjda, tills knäna kommer i höjd med bröstet. Sträck sedan ut armarna horisontellt. Det blir svårare att hålla balansen än i föregående övning, vilket kräver att musklerna spänns hårdare.

 

Videoövning nr 8: Coreträning med växelvisa ben

  • Svårighetsgrad: Nivå 2-3

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna i fullständig kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge sträcker du ut vänster ben och lyfter det tills foten är i höjd med bröstet. Lyft foten från golvet samtidigt som du för hälen närmare stjärten. Behåll den här positionen med minsta möjliga rörelse.

 

  • Repetitioner: 3 till 6 gånger 30 sekunder, med byte av vilket ben som hålls sträckt och vilket som hålls böjt för varje serie och med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.

 

Videoövning nr 9: Coreträning med benen lyfta och böjda

 

  • Svårighetsgrad: Nivå 3

 

  • Muskler som får arbeta: magmuskler

 

  • Utföra övningen: Börja sittande på Abdo Gain, med benen böjda och fötterna i fullständig kontakt med golvet. Spänn magmusklerna och flytta gradvis bröstet bakåt. Korsa armarna i höjd med axlarna för förbättrad balans. När du har hittat ett riktigt stabilt läge sträcker du ut höger ben och lyfter det tills foten är i höjd med bröstet. Böj sedan vänster ben och placera sidan av foten mot höger knä. Behåll den här positionen med minsta möjliga rörelse.

 

  • Repetitioner: 3 till 6 gånger 30 sekunder, med byte av vilket ben som hålls sträckt och vilket som hålls böjt för varje serie och med 30 sekunders återhämtning mellan varje serie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vote
BIENTÔT ÉPUISÉ
Magträningsverktyg Abdo Gain
FITNESS
conseils-cross-exercice-exercices-videos-abdogaintrainer

Videoövningar med Abdo Gain Trainer, det oumbärliga tillbehöret för dig som vill stärka magmusklerna. Domyos ledsagar dig under toningsövningarna.

MULTISPORT

Det är bra att minska det dagliga kaloriintaget. Men att göra det på ett mer seriöst sätt som ökar dina chanser att lyckas, det är bättre.

ÖVERST PÅ SIDAN